22 Ağustos 2008 Cuma

Patates Kampanya: Yaz bittt..!!

Efendim, blog'un şu an için en aktivite yazarı olmakla beraber İstanbul sınırlarında dahilinde bulunan nadir yazarlarından da biriyim. Yarımız tatile çıktı, yazamıyorlar haliyle. (yazıyı bitirdiğimde İstanbul dışında olan yazarlarımızdan biri teşrif etmişlerdi, hoşgelmişler..)

Neyse.

Patates kampanyamıza dönücek olursak... Yaz bitsin. Bi dakka ama hemen öyle "Ne diyosun yaa?" niralarına başlamayın. Şşt, susun bakıyım, "Kışın okul var amaa?" diyenleri de duyuyorum. Efendim, okul dediğine kalmış 2 hafta, kış gelse ne yazaar? Mis gibi, serin serin, temiz temiz oturalım işte.

Neyse.

Patates kampanya'nın detaylarına, bilumum avantajına ve olmayan (!) dezavantajlarına geçersek: (dezavantajı yok dediysek yok işte, çok konuşmayın..)

1. Yazın, güneşin gayet bonkörce ışın saçmasından ve o ışınların asfalt tarafından soğurulup, bize "ıssııı, ıısssıııı" olarak geri dönmesinden ötürü, ciddi bir sıcaklık artışı vardır şehrimizde. Haliyle biz otobüs, minibüs insanları (klimaları yok biliyo muydunuz?) yol yaptıkça sıcaklıyor, yol yaptıkça sıkılıyoruz. Serin evden çıkmama isteği ile sokakta gezip tozma isteği arasında gidip geliyor, ciddi dilemmalar yaşıyoruz. (bkz. dilemmayı doğru yerde kullanabilmek) (bkz. dilemmayı doğru yerde kullanabilmenin gururunu yaşamak) O yüzden.... yaz bitt..!!

2. Sıcak hava napar? Terletiiir... Peki biz otobüs minibüs insanları başkalarının ter kokularını çekmek zorunda mıyız? Bilmem artık, sizce? (klima olmadığını söylemiş miydim?)

3. Pekii... Bu minibüsteki otobüsteki insanlar gibi biz de terliyoruz, terleyince rahatsız oluyoruz.(olmayan elini kaldırsın? yok dimiee..) Her gün her gün duş al, her gün her gün tişört değiştir... Cıcık. I-ıh. Sevmiyorum ben. Ama mecburuz yani napalım kokalım mı? Bence olmaz. Yine de yazın yıkanan çamaşır dağ gibi olur, ütüsü de dağ gibi olur; üşengeç bünyeye çok zarar bu bi kerem.

4. Yaz bitt..!! Neden? Çünkü ben kazaklarımı özledieeem!!

5. Tamam. Şimdi biraz ciddi olup olaya bi de daha farklı bi açıdan bakalım. Yazın tüketimimiz fazladır. Daha çok giysi yıkar, daha çok su içeriz, indirimden deli gibi alışveriş yapar, klimaları sürekli açık tutarız. Peki bunu sonu neresi? Yok öyle bişey. Yaz geldi mi, bizdeki tüketim çılgınlığı hat safaya ulaşıyor. Ama hangimiz oturup düşünüyoruz? Hangimiz "Ya abi hava çok sıcak ama olsun sen klimayı açma bak püfür püfür rüzgar essin" diyoruz? Demiyoruz işte. Kimse "Banane banane ben diyom" havalarına girmesin. Ben diyor muyum? Bazen. Ama yeterli diil sonuçta bu. Hep demek lazım, her zaman düşünmek lazım; yapamıyoruz. Ondan sonra "Ben çevreciyim bak geri dönüşümümü yapıyorum ehehe" diye ortalıkta geziyoruz, küresel ısınma bıkbıkbık diyoruz.

İşte böyle...


Yaz bit. Bit artık.

15 yorum:

Fermium dedi ki...

kışşş gell...
3. maddeyle ilgili olarak ise annesine yardım eden sevimli insan kontenjanında bu sıcakta ütü yapmak dahilinde afakanlar bastığını belirtmek isterim

aynı angie gibi kazaklarımı acayip özlemiş durumdayim..
yaz ne istiyosun bizden acı çektiğimizi görmüyomöusun yaaaz bitt yaaaaaz

angie dedi ki...

KAZAAAIIAAAAK!!! *fırkfırk*

Fermium dedi ki...

kazaaaağğğk(bidaha teşekkürler mahavishnu) kazaaaaaak kazaaak

Mahavishnu dedi ki...

SıcaaaaKK!!! Hele 1 haftadır ağva da olan biri için DAha SICAAİİEEEKK!!!

Ekstra madde oalrak şunu belirtmek istiyorum:Kışın sınırlı vakitte(iple çekilen cumartesiler)yapılan aktiviteler daha mı tatlı oluyor ne?


(evet ökküz(2 k ile hem de)gibi yattım büütn tatil.)

Fermium dedi ki...

herkeste var o iple çekilen cumartesiler dimi ama ehi

angie dedi ki...

kesinlikle var öyle bişey..

okuldan sıkılmışın, dersten bezmişin, ödev mödev sınav mınav derken çat cumartesi geliyo tadından da yenmiyo :)

Adsız dedi ki...

kazak çirkin bişey ayrıca sıcak getirttirir terlettirtir;
okul ondanda çirkin sıkar hemde çok;
haftasonu sınavlar dersler ödevler (kimilerimiz için dersaneler) yüzünden yaşanmaz hale gelir;
yazın ne güzel yüzersin güneşlenirsin tişört felan giyersin (kışın tişört giyemezsin mesela);
kışın hava sevimsiz ve depresif olur bulutlu güneşsiz insanın canını sıkar genelde;
kışın neden ısrarla beklendiğini anlayabilmem için baya uğraşmam gerekcek sanırım...

angie dedi ki...

ama ama... kışın da tişört giyebilirsin, tişörtün üstüne de kazak giyersin olur biter.

kat kat giyindiğinde çok terledin mi bi katını çıkarırsın, olur biter.

üşüdüğünde bi kat daha giyersin o da olur biter.

hem okul ders mers kötü şeyler de yani yaz da bitti işte çekmesek şu sıcakları da direk kar yağsa?

Fermium dedi ki...

kazak.

gömlek.

inanmıyosanız sorun sevgili okur ben kışın da tişörtle gezebilme yetisine sahibim(boğazlı bişi ve bol tişört ikilisi)

kış yazı döver...

Adsız dedi ki...

bende kış taraftarıyım :) yazın sıcaktan bunalıyor ve özellikle beyaz tenli insanlar evden dışarı adımını attığında güneş kremi sürmek zorunda kalıyor (en azından ben öleyim :)) deniz sularıda ısında yüzünce nolcak yine sıcak heryer sıcak . al battaniyeyi üzerine kışın çok soğuksa ısınırsın yazın öle mi sıcaktan sabah kalktığında su gibi olursun şu yazı destekleyen insanın biraz daha düşünmesi lazım tabi sıcaktan beyni sulanmadıysa:D

Fermium dedi ki...

teşhiş 1 : bu atakan turuncu olanından

teşhis 2 : kış olsun kar yağsın kartopu savaşı olsun kendimize ufak igloo lar yapıp onların içinde sıcak çukulata içelim

teşhis 3: yazın bunu yapamassın kumdan kale yapmakta başarılı olup igloo gibi yapması zor hem oran buran kum oluyo

teşhis 4: kar kış sevmiyen çocuk çocuk değildir büyüktür artık o trafik kapncak diye homurdanır

saldırı 1: atakan sen yaşlanmışsın cicim.(meraba atakan dedeeğ)

Adsız dedi ki...

yaz ayrı güzel ama kışın kat kat giysi tamam o konsept güzel ama yazın getirdiği bir çıplaklık var!! iç çamaşırlarıyla yaşama özgürlüğü denen şey var!! madem hippiyiz tam olalım bırakalım kapitalist topluluğu!!

angie dedi ki...

hipi dediysen özgür olcaksın dimi? ama yani yazın getirdiği evden çıkmama, kendini çayır çimene atamama şeysi nolcak? sıcak kuzum dışarsı...

bi kış gelsin, bak nası geziyoruz.

Fermium dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Fermium dedi ki...

iple çekiliyo diyorum
cumartesi diyorum
iyiliğin asası jr. diyoruuum
ehe
(hani ad tema filan farklı olsun ama bi tane daha?)