25 Ağustos 2008 Pazartesi

Liste: Okul Açılana Kadar Mutlaka Yap

1. Miskinlik yap. Yatevde, uyu, gezin, tekrar uyu. Yapış kanepeye ki, yaz tatilinin tadına var.

2. Film izle. Bol bol bol bol film izle. Ne seviyorsanda onu izle (hoş, bazı filmleri herkesin izlemesi lazım ama atladım o kısmı şimdilik) Hatta mikrodalga fırının mı var? Koş hemen en yakın Tansaş'a, Carrefour'a; kap bi tane "Microwave Popcorn". Koy onu fırına sonra izle paket nası şişiyor, nası "patırpatırpatır" sesleri çıkarıyor mısırlar. Evlere şenlik.

3. Sabahla. Yap bunu ey okur! Toplaş arkadaşlarınla, film muhabbet zımbırtı derken gör güneş nasıl doğuyormuş..

(Püf Noktası: Film izlemek hakkaten uyku getirmiyo, sanılanın aksine. Filmi doğru seçmek lazım bi kerem. Gidip bayık Avrupa sineması izlerseniz olmaz (Fransız filmlerine laf ettirmem ama Amelie var *tapıntapın*) Seçilebilitesi olan filmler:

-Eyes Wide Shut (tecrübe konuşuyor)
-A Clockwork Orange
-Hair
-The Shinning (bak Halka'ymış zartmış zurtmuş demiyorum. Onlarda sıkılır uyursunuz, denemeyin.)
-The Prestige (merak da çok önemli yani, merak ediceksin ki uyanık kalıcaksın..)

Böyle işte. Bunları izleyin, hiç zorluk çekmeden sabahlarsınız. (Şayet bu listenin bi de tam tersi var (bkz. vice versa) onun başında ise Tideland, Neverending Story, Bridge to Terabithia gibi çok şahane (!) yapımlar var. Neyse.)

4. Sen sen ol, parantez kullanımının içine etme.

5. Arkadaşlarla Büyükada'ya git. Bisiklete binebiliyorsanız, onu yap. Binemiyorsanız da, ayaklar ne güne duruyor, yürü. Yorulcaksınız, "suuuu suuu" diye yalvarıcaksınız, hazırlıklı git. Aya Yorgi'ye mutlaka çık, orda parkımsı bi yer var, oraya git pikniğini yap, kayalardan aşağı in (merdiven koymuşlar oraya, sakın başka bişey yapma hani..) Orda biraz "kaya tırmanışı" yapıp, sessiz sakin taraflara geç. Güzel oluyor.

Gidişte dönüşte vapur muhabbetinin dibine vur. Bol bol resim çek, şaklabanlık yap; valla çok eğlenirsiniz.

6. Kültürel aktivitelerde bulun. Sergi var misal, hiç kaçırma koş. Hele konser varsa, durma yani. Biz misal 'beleş' caz konserleri serimizde gayet eğlendik; para vermeyip, acaip kaliteli sanatçıları dinlemek de sevincimizi yüzbinbeşyüz'e katladı..

7. İstanbul'da gez. Opsiyonların gayet geniş. Anadolu Yakası'nda Kadıköy'den başlamak üzere, Moda, Caddebostan gibi bilumum yere gidebilirsin. Avrupa Yakası'nda İstiklal Caddesi en cazip seçenek; ama Kapalıçarşı, Sultanahmet, Ortaköy ve Bebek Sahil de gayet güzel. Git, gör, hem yazın son demlerini yaşıyoruz ona bi bak, terle felan, sonra git dondurma bilmemne ye, kendine gel. İyidir iyidir çekirge.

8. Kitap oku. Hayır, deli diilim. Hayır, aklımı kaybetmedim. Gece yatmadan önce kitap okumanın verdiği hazı çok az şey veriyor bi kere. Dün akşam kitapla uyuyakalmışım mesela; uyandım yanımda Maus duruyor(Nazileri kedi, Yahudileri fare olarak betimleyen bir karikatür kitabı)

(Yanında * olanlar şu an okuduğum zilyon kitaptan biri olduğunu gösteriyor)

Önerilen kitaplar:

-Uçurtma Avcısı
-Cahillikler Kitabı*
-Dublörün Dilemması*
-Kırdığımız Oyuncaklar
-Kumru ile Kumru
-Herangi bir Roald Dahl
-Herangi bir Agatha Christie
-Hayvan Çiftliği

Sakın:

-Lal Masallar
-Batıda Yeni Bir Şey Yok* -okul mecburiyeti-
-Baba Evi
-Martı -hemen parlamayın şimdi, ben sevmiyorum o kitabı ve idealist martılar gayet sinir bozucu oluyorlar?-


Böyle işte sevgili okur. Yap bunları, yazın güzelleşsin. Bak dikkat edersen havuza denize git demedim, gidebilirsin istersen ama yani ne biliyim yüz yüz nereye kadar.. Azıcık etrafı gör, ufkunu genişlet dimi ama?

Ek madde 9. Ortadan Sıkılan Diş Macunu adlı güzide blog'umuza yorum yaz. Yap bunu sevdiğim, canımın için okur. Yap bunu.

6 yorum:

Fermium dedi ki...

ehehe son derece kıymetlimmsss bir yaz geçirdim kendi adıma. şuradaki, oradaki maddelerin uygulamadığım adımı kalmadı. kısacası yok kısaca olmasın çok eğlendim ben
aferim aban orda eğlendim burda eğlendim şurda eğlendim
sultanahmete gitmedik biz?

Fermium dedi ki...

bebop bebop o da izlenir!??!

angie dedi ki...

gideriz, ona da gideriz:) onlar da bu kışın planları..

gelecek program. coming soon.

Kolombus dedi ki...

Kısadan "Kubrick ne çektiyse bulun izleyin " deseydin keşke :)

Adsız dedi ki...

3 tarafı denizlerle çevrili, dünya harikası bir boğazı olan bir şehirde yaşıyorsun ve denize giremiyorsun diye üzülmemeli adalardan birine gidip denize girilmeli koli basili falan korkusu olmamalı :) ve su buz gibi

Fermium dedi ki...

dimiiiiee
bak şöyle istiyorum istanbulda iskelesi olan bi yere yanında kıyafetlerle gidiceksin sonra kıyafetlerinle atlıycan denize(koli basili korkusu biraz olsun) sonra çıkıcan giyincen
ooh mis