30 Kasım 2009 Pazartesi

meslek gelecek kaygısı falan fıstık

Fermi'den 8 saat farkla gecenin bir yarısı gelen mesaj:

"Doktor mu oliyim mühendis mi"

Ne diyim ki şimdi sana Fermi? Bana kalsın sen her şey ol, çikolatalı pastalar yap, sonra eldivenlerini kaybet farklı renklerde giy, kampa falan git.
Bilemedim valla ne cevap vericeğimi.

Meslekler ne acaip şeyler..
Ben üniversitede öğretim üyesi falan olucam sanırsam. "Akademisyen" diyince de baya havalı duruyo, bilginize.

Başka karar veren var mı ki?

Ha bi de Safranbolu'ya gittik bayram dönüşü. Orası lokumlarıyla ünlüymüş falan, her yerde lokumcu var. Bi tane amcam da 40 senedir "lokum kesme" işindeymiş. Hafif sıyırmıştı zaten kendisi, elinde makasla safranlı lokumları keserken ritm tutup dansediyodu. Meslek aşkı buna derim!

Ama babamla baya muhabbeti geçti yani. Ne diyceksin mesleğini sorsalar?
"Ben lokum sektöründeyim"

Yok daha neler.

Bi de eskiden bi arkadaş vardı, annesi babası vidanjör işiyle uğraşıyolardı.
Vidanjör ne bilmiyorsan bakmanı tavsiye ederim sevgili okur.
Öyle böyle bi meslek diil yani.





3 yorum:

Çiçek Dürbünü dedi ki...

bu işin doruk noktası yemekteyiz'deki bakıcı olup kendine "bebek eğitmeni" diyen kadındır.

shine dedi ki...

iyiymiş...

Mahavishnu dedi ki...

An itibari ile Cem Altınözle aramızda geçen konuşmadan:

Mahavishnu:
ben enstürman satan bi dükkan ve ya 60 ların şevrolelerini t-birdleri falan kiralayan bi rent a car açsam çok mutlu olurum bence

Cem | C:
60ların arabalarını kiralayan ve mutlu olmayan insan olduğunu düşünmüyorum
çok güzel meslek

Mahavishnu:
ya da şey aççmak istiyorum
müzik market+enstürman satış
çok güzel olmaz mı?
Cem | C:
olabilir

Mahavishnu:
herkesin arkadaşlarına anlattığı
aa süper bi yer buldum deyip takılmak istediği tek ve göt içi, kıyıda köşede bir yer olmalı
hatta kafesi de olsun ufaktan
Cem | C:
össye girecek misin
gireceksin
ne okuyacaksın
işletme oku o zaman

bak çok realist yaklaşıyorum
Mahavishnu:
yok

hukuk okuyup sonradan gazeteci olucam galiba.
ya da realist açıdan, bi bok olmıcam da yazar falan olucam
ya da avukat falan olucam
ne bileyim.
gelecekteki barış düşünsün
ben magna cartha dinliyorum

Cem | C:

yazar ol
Mahavishnu:
olur
bağırsakları deşilmiş bir kısraktan beter kokuyordu nefesim, açlıktan... diye anlatırım durumu sonra edebi edebi?
ben sevdim bu betimlemeyi, unutmamak lazım bak
Cem | C:
bi gün bi yerde bu betimlemeyi okursam
bir ürperme her yanımı sarıcak
usulca yemek yapan karıma döneceğim
ve şu kelimeler dudaklarımdan dökülecek
"vay köpek yazar olmuş lan cidden"
Mahavishnu:
köpek dedi bir de
yok abi olamam ki.

"there are many things that we would throw away if we were not afraid that others might pick them up"

böyle bir şey yaratmaktır bence yazarlık


Uzun oldu ama madem konusu ahanda :)